Nachtbraker en Speelgoed. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liset Espeldoorn - WaarBenJij.nu Nachtbraker en Speelgoed. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liset Espeldoorn - WaarBenJij.nu

Nachtbraker en Speelgoed.

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

26 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi!

Zoals ik in mijn vorige verslag had gezegd, zou ik snel weer een nieuw verslag schrijven om over mijn nachtdiensten te vertellen. Ik heb er nu twee gehad, na eerst 5 dagen een late dienst gedraaid te hebben. Gelukkig heb ik nu twee dagen vrij om lekker bij te slapen en om op avontuur te gaan.

Mijn eerste nachtdienst was best saai. Ik moest om kwart voor 11 in het kantoor zijn, voor een eventuele briefing. Die was er niet, omdat het super rustig was, dus eigenlijk was ik ruim een kwartier te vroeg. Toen de late dienst er voor de receptionistes op zat, kreeg ik een spoedcursus switchboard. Switchboard is waar alle telefoontjes binnenkomen en ik moet ze dan doorschakelen. Na twee nachten de telefoon opnemen, mensen vriendelijk te woord staan en ze doorverbinden, ben ik erachter dat ik switchboard echt niks aan vindt. Het is echt verschrikkelijk saai. Maar goed, iemand moet de telefoon 's nachts opnemen en omdat ik stagiair ben, mag ik de vervelende klusjes doen. Ook moest ik wat administratief werk doen, maar dat was tijdens mijn eerste shift al om half 1 klaar. De rest van de nacht dus weinig gedaan, maar het was heel gezellig.

De tweede nachtdienst was wat drukker. De takenlijst is in 2 delen verdeeld. Het eerste deel moet voor 2 uur klaar zijn. Daarna wordt er in het systeem wat veranderd, en daarna kun je verder met het tweede deel van de lijst. En natuurlijk was ik degene die de hele lijst moest afwerken, want daar ben je stagiaire voor. Mijn drie collega's zaten ondertussen spelletjes te doen op hun telefoons, met elkaar te kletsen en koffie te drinken. Zoals ik al zei, als stagiaire mag je alle vervelende klusjes doen.
Toch vind ik nachtdiensten wel fijn, ondanks het vervelende ritme. Ik ben nog een beetje zoekende naar een fijn ritme, maar ik denk dat dat nog wel even duurt voor ik hieraan gewend ben. Het fijnst vind ik dat het 's nachts een stuk rustiger is dan overdag. Ik kan nu vragen wat ik wel en krijg meteen een uitgebreid antwoord. Ik begin alles nu steeds een beetje beter te begrijpen, en daarnaast is het ook nog eens heel gezellig.

Gistermiddag ben ik (nadat ik een uur of zes had geslapen) naar Hamleys geweest, een enorme speelgoedwinkel hier in de buurt, met wel 6 verdiepingen! Uiteraard had ik mijn camera bij me en heb ik een beetje gefilmd. Kon helaas niet zo veel als ik zou willen, omdat het super druk was en de accu van mijn camera aan de lege kant was. Het filmpje kun je bekijken als je op de volgende link kllikt: http://www.youtube.com/watch?v=E2I91u8XMn8
Je zou je trouwens wel afvragen wat ik, als bijna 20 jarige, in een speelgoedwinkel te zoeken heb. Niks eigenlijk, maar ik heb een grote vriend van 6 die met mijn verjaardag op bezoek komt (samen met mijn familie, niemand laat hem alleen gaan natuurlijk), en ik had hem beloofd dat ik even een kijkje zou nemen bij Hamleys. Vandaar dat de beelden van Hamleys vooral van Lego zijn. Dus Joost, dat wordt flink sparen voor iets van Lego City, Lord of the Rings of Star Wars!
Ook wilde ik graag naar Hamleys omdat ik las dat ze daar spulletjes van Harry Potter hebben, maar dat heb ik helaas niet kunnen ontdekken. Ik ben soms nog steeds een klein kind, ik weet het.

Ik heb trouwens van meerdere mensen de vraag gekregen waarom ik mijn filmpjes in het Engels doe... De vraag is, waarom niet? Ik heb voor een stage in Londen gekozen omdat ik mijn Engels wil verbeteren, en ik vind het heel raar om tegen een camera te praten in het Nederlands. Die Britten zullen dan wel denken, wat een domme toerist. Wanneer ik in het Engels praat, word ik soms wel raar aangekeken, maar niemand kijkt naar me alsof ik een toerist ben. En dat is zo fijn! Ik voel me ook geen toerist, ik voel me al echt een beetje een Londense.

Nog 1 laatste ding: ik vind het super leuk als er een berichtje wordt geplaatst bij mijn verslagen. Ze kunnen mijn dag echt maken, vooral de berichtjes van Nick (ook wel broer genoemd). Maakt niet uit hoe ik me voel, ik vind het fijn om te lezen wat iedereen van mijn verslagen vindt, en hoe het in Nederland is. Dus laat vooral een reactie achter als je die behoefte hebt, ik vind het super leuk!

Dat was het nu wel... Ik ga een aflevering van Arrow kijken en daarna lekker slapen. Ik ben echt gesloopt. Morgen weer een nieuwe dag, en ik heb nog geen idee wat ik dan kan gaan doen.

Tot een volgende keer!

Liefs Liset

  • 27 Februari 2014 - 12:11

    Ans Van Harten:

    Hoi lieve Liset,

    Wat heerlijk jouw verslagen te lezen en wat leuk om jouw filmpjes te zien.
    Als ik je zo hoor praten begin je al een echte Engelse te worden!
    Ook die grote speelgoedzaak. Wat een mega ding is dat. Joost kan daar zijn hart ophalen.
    Ik ben blij voor je dat je een gezellig clubje meiden bij je hebt. Dan kan je daar tenminste op je vrije dagen gezellige dingen mee doen.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb op het moment een beetje buikgriep. Gaat wel weer over.
    Raymond mag een jaar wegblijven uit het ziekenhuis. Dat is heel fijn voor hem.
    Morgen gaat Ray gezellig naar zijn broer. Hij blijft daar eten en slapen. Dat vindt Daan erg gezellig, want Margot moet morgen werken tot 21.00 uur.
    Lieve Liset, ga vooral door met deze heerlijke verslagen te schrijven. Het is een lust voor het oog.

    Ik wens je weer veel werkplezier, ook al valt het misschien niet altijd mee.

    Liefs en groetjes Ans xxx

  • 27 Februari 2014 - 17:41

    Joost:

    Hoi Liset,
    Wat veel speelgoed, kan niet wachten om bij jouw te komen. Zag ook op je filmpje iets van angry birds, vind ik ook mooi! En erg veel lego. Mooi filmpje!
    Tot gauw,
    Dikke knuffel en kus,
    Joost

  • 27 Februari 2014 - 17:46

    Zwanet:

    Ha die Liset,
    Erg mooi filmpje weer, je Engels is ook al super.
    Joost vanmorgen bij Greta geweest, hebben samen je filmpje een aantal keren bekeken,
    Uiteraard een lekker broodje gegeten ( Italiaanse bol ). Hierna een middagje gezwommen.
    Het weer is nu slecht, regen en wind na een paar mooie zonnige dagen.
    Geniet van je vrije dagen! Tot gauw, in ieder geval op FaceTime!
    Dikke kus, Zwanet

  • 27 Februari 2014 - 19:43

    Allard Spijker:

    He brulapie,

    Als ik je verhalen zo lees mis je vooral je ex collega's.
    Want die waren beregezellig en lieten je alleen leuke klusjes doen.
    En dan heb ik het nog niet eens over de vele bbq's die je missen moet.
    Wij gaan jou ook wel missen want wie kun je makkelijker plagen dan smurfin
    Inmiddels al een knappe engelsman aan de haak geslagen

    Maarja ik hoop dat je volgende verhalen wat motiverender zijn om naar het buitenland te gaan werken.
    Want ik moet er ook aan geloven binnenkort mijn eerste trip.
    En er gaan er nog vele volgen.

    Veel plezier en maak er wat van;)

    X Allard

Tags: Londen, stage, Hamleys

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Hoi! Ik ben Liset, studente Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs te Saxion Deventer. Tijdens mijn opleiding moet ik minstens 1 stage in het buitenland volgen, maar ik ben van plan om zo veel mogelijk naar het buitenland te gaan. Ik bedoel, als je de kans krijgt, dan waarom niet? Tijdens mijn stage(s) in het buitenland hou ik verslagen bij, zodat ik iedereen op het thuisfront op de hoogte kan houden, en het is leuk om alles nog eens terug te kunnen lezen. Veel plezier bij het lezen van mijn verhalen!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 9348

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Augustus 2014

Londen

Landen bezocht: