Over de helft! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liset Espeldoorn - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liset Espeldoorn - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

25 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi hoi!

Ja, ik weet het, een vreemd tijdstip voor een nieuw verslag, maar ik ben nu al zo'n 11 uur aan het werk, en ik moet nog 5 uur. Ik ben begonnen met een late dienst, en doe er ook meteen een nachtdienst achteraan. Gewoon, omdat ik dat kan en ik hierdoor een dag extra vrij ben. Win win situatie dus! Al heb ik daar misschien spijt van later op de dag, maar dat zien we dan wel weer.

Ik vond het maar weer eens tijd voor een nieuw verslag, want ik heb een soort mijlpaal bereikt: ik ben al over de helft! Nog maar 10 weken te gaan, en dan kom ik alweer richting Nederland. Ondanks dat de afgelopen (bijna) 3 maanden niet altijd even makkelijk waren, gingen ze wel ontzettend snel voorbij. Het was ook wel erg wennen natuurlijk, en het is niet altijd even leuk hier (ik zie mezelf echt niet in een hotel werken na mijn school!), maar nu ik over de helft ben, besef ik wel dat ik de stad en mijn collega's en nieuwe vrienden erg ga missen. Ik heb nog 10 weken, maar er is nog zoveel wat ik wil doen, en er zijn nog genoeg mensen die langs willen komen om te kijken hoe ik het hier heb. De tijd vlieg echt, dus ik moet die bezoekjes maar goed plannen, en ik moet ook maar even hard aan de slag met mijn opdrachten voor school.

Ondanks dat het zo snel gaat, kijk ik er ook wel naar uit om weer naar huis te gaan. Ik ben het eten in de kantine best wel zat... Altijd pasta, rijst, en als er groenten of aardappels zijn, druipt alles van het vet. Ik kan niet wachten om thuis in een nieuwe keuken (ja, er komt een nieuwe keuken in huis, gelukkig maak ik die rotzooi niet mee!) gezond en simpel te gaan koken. En dat wil heel wat zeggen, want ik kan helemaal niet koken. Ik wil gewoon weer lekker gezond eten! Maar salades maken kan ik dan weer wel, en dat hebben ze hier ook niet, dus daar heb ik best wel veel behoefte aan. Al is een broodje kroket of een portie bitterballen ook niet verkeerd. Helaas is dat niet zo gezond, al heb ik daar wel erg veel in in. Het water loopt me al bijna in de mond!
Waar ik ook erg veel zin in heb, is om de zolder om te bouwen tot mijn slaapkamer. Kan niet wachten om aan de slag te gaan! In mijn vrije tijd speur ik heel internet al af naar ideeën en kleuren voor een nieuwe kamer. Ben erg benieuwd wat ik uiteindelijk ga doen, want voor nu heb ik nog geen idee!

Sinds mijn verjaardag is er niet veel bijzonders gebeurd. Werk is nog steeds hetzelfde, al hebben we nu een nieuw betalingssysteem, wat voor iedereen nog erg wennen is. Vandaag moest ik zelfs een van de receptiemanagers uitleggen hoe je iets moest doen, omdat hij het zelf niet wist. Heel apart was dat! Echt heel raar om als student een manager wat uit te leggen. Maar goed, ik denk dat ik het nieuwe systeem nu al aardig door heb, al is het nog wel heel erg wennen. Gewoon een kwestie van rustig aan doen met het inchecken, logisch nadenken, en als ik iets niet zeker weet, gewoon vragen. Simpel. Duurt misschien wat langer dan gewoonlijk, maar iedereen heeft er nog moeite mee, en als je tijd neemt om te kijken wat je doet, maak je ook minder fouten. Wijze les voor iedereen, niet alleen voor mij. Dus mensen, denk aan mijn wijze woorden als je wat nieuws leert!

Het is volgens mij wel te merken dat ik al lang aan het werk ben. Dit verslag gaat nergens over, want de afgelopen weken waren niet bijzonder, en de vermoeidheid begint op te komen. Nog 4 uur te gaan, en dan lekker slapen! Tenminste, als de bouwvakkers van de renovatie (of hoe die mensen ook maar heten, whatever), niet te luidruchtig zijn.

Morgen, of eigenlijk vandaag, maar dan over vele uren, ga ik samen met een paar klasgenootjes op stap om een verjaardag te vieren. Erg veel zin in om een keer weer uit te gaan! Zaterdag gaan we met de meiden hier Koningsdag vieren, en op zondag zie ik een van mijn beste vriendinnen weer. Ik hoop dat ze niet vergeet om stroopwafels mee te nemen, want mijn voorraad is bijna op (heb er nog 3!), en de stroopwafels hier smaken toch anders. De Nederlandse stroopwafels zijn toch echt het lekkerst!

Misselijk van de pasta (het was echt niet lekker...) stop ik ermee, en ga ik maar verder met mijn takenlijst. Voor een volgende keer zal ik proberen wat meer te filmen, zodat ik ook weer een keer een filmpje kan laten zien!

Tot de volgende keer!

Liefs Liset.

  • 25 April 2014 - 18:20

    Mam:

    Hoi Liset,

    Ik verheug me nu al op je kookkunsten !!! Ja echt.....
    En ja, al over de helft. Schiet nu echt al op, wat jij.
    De tijd zal nu snel gaan dus ga heerlijk genieten wat Londen je nog
    Te bieden heeft.

    Dikke kus, liefs mama

  • 25 April 2014 - 23:09

    Luuk Espeldoorn:

    Hey Liset,
    Goh, mooi dat je nog maar 10 moet gaan. Betekend voor mij nog maar 6 weken werken en dan vakantie.
    Maar ships, de zolder moet ik dan wel gewit hebben. (gaat lukken hoor). Goed om te horen dat het bij jou ook goed gaat en dat je zelfs de manager moet instrueren hoe het één en ander werkt.
    Geniet van het weekend en Koningsdag. Zet de bloemetjes maar buut'n.
    Groet'n en xxx,
    Oen Va

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Hoi! Ik ben Liset, studente Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs te Saxion Deventer. Tijdens mijn opleiding moet ik minstens 1 stage in het buitenland volgen, maar ik ben van plan om zo veel mogelijk naar het buitenland te gaan. Ik bedoel, als je de kans krijgt, dan waarom niet? Tijdens mijn stage(s) in het buitenland hou ik verslagen bij, zodat ik iedereen op het thuisfront op de hoogte kan houden, en het is leuk om alles nog eens terug te kunnen lezen. Veel plezier bij het lezen van mijn verhalen!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 9332

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Augustus 2014

Londen

Landen bezocht: