Happy Birthday to ME! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liset Espeldoorn - WaarBenJij.nu Happy Birthday to ME! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liset Espeldoorn - WaarBenJij.nu

Happy Birthday to ME!

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

11 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi hoi!

Een week geleden was het dan zo ver: 4 april 2014, de dag dat ik geen tiener meer was, en 20 werd. Ondanks het deprimerende feit dat mijn tienerjaren officieel voorbij zijn, heb ik echt een hele leuke dag gehad! Maar laat ik bij het begin beginnen.

Op 3 april zouden mijn ouders, opa, oma, oom, tante, en neefje 's avonds rond 9 uur op Stansted landen, en dan zouden we elkaar pas de volgende dag zien, omdat ik moest werken tot 11 uur. Tenminste, dat dacht iedereen. Ik had er al zo lang naar uit gekeken dat iedereen langs zou komen, dat ik had besloten om met een collega te ruilen, zodat ik stiekem naar het vliegveld kon om ze te verassen. Zo gezegd, zo gedaan: niemand (behalve broerlief en de meiden hier) wist hiervan af, dus het was een grote verassing dat ik daar ineens op het vliegveld stond. Zelfs zo'n grote verassing dat lieve papa me straal voorbij liep! Gelukkig is het vliegveld niet zo groot en hoorde hij me wel roepen. Het was zo fijn om iedereen weer te zien! Ik ben die avond ook met hun meegegaan naar hun hotel, waar we nog even een borreltje hebben gedronken, en waar ik ook heb geslapen.

De volgende dag was het mijn 20e verjaardag. Iedereen die een kaartje of berichtje heeft gestuurd: HEEL ERG BEDANKT! Echt super lief!
Ondanks dat het mijn verjaardag was, was het een drukke dag. Na een heerlijk ontbijt zijn we met de trein naar Londen centrum gegaan, zodat we naar de wisseling van de wacht konden bij Buckingham Palace. Daar erg van genoten, want we konden alles erg goed zien. NIET DUS. De enige die alles goed kon zien was mijn neefje, die bij mijn oom op de schouders zat. Hij vond het wel echt geweldig, en deed de rest van het weekend alsof hij ook een guard was van het paleis.
Na de wisseling van de wacht zijn we naar mijn kamer geweest, om die eens te bewonderen. Alles was goedgekeurd (behalve de wasbak, die al sinds aankomst bruin was van de aanslag en kalk had rondom de koude kraan. Gelukkig heb ik een geweldige vader die alles schoon heeft weten te krijgen!), en daarna hebben we op de hoek even snel een broodje gegeten. Vervolgens met de hop on/hop off bus heel Londen doorgereden, en uiteindelijk nog even naar Hamleys geweest. Na een lange dag en veel gezien te hebben zijn we naar de Tower Bridge gegaan om te eten bij een van mijn favoriete restaurants. Het uitzicht daar is echt geweldig, en het is ook nog eens erg lekker ook. En als je geluk hebt krijg je ook nog gratis drank na het eten. Ook niet verkeerd, vooral niet omdat het mijn verjaardag was! En het toetje... Laat ik daar maar niet over beginnen. Ik kan er nog steeds niet over uit hoe lekker dat was! Het water loopt me alweer in de mond als ik er alleen al aan denk!

De volgende dag begonnen we met een boottrip van de Tower Bridge naar Victoria Embankment (waar de Big Ben staat). Was erg leuk om Londen vanaf het water te zien. Het plan was om daarna de Londen Eye in te gaan, maar dat ging niet meer door. Vandaar dat we naar Downing Street en de Royal Horse Guards zijn gelopen. Vervolgens even koffie/thee gedronken in een pub, en een hamburgertje bij de McDonalds gegeten. Met een gevulde maag richting Covent Garden gegaan. Het was zaterdag, dus er was genoeg te zien. Iedereen genoot van de gezelligheid daar, en het was even leuk om rond te lopen. Tegen half 6 maar naar Leicester Square gegaan om ergens wat te eten. Al vrij snel een steak restaurant gevonden, waar we heerlijk hebben gegeten. Na het eten gingen mijn vader, opa, oma, oom, tante, en neefje richting hun hotel. Mijn moeder en ik gingen terug naar mijn kamer, zodat ik mijn tas kon inpakken en de rest van het weekend bij hun in het hotel te slapen. Het was erg fijn om even weg te kunnen van mijn kamer. Ik ben erg blij dat ik een kamer voor mezelf heb en geen bakken geld kwijt ben aan huur, maar ik ben nooit weg van mijn werk. Vandaar dat ik de rest van de tijd in het hotel bij mijn familie heb geslapen.

Op zondagochtend helaas afscheid genomen van die lieve opa, oma, oom, tante en neefje. Het was super leuk om hun gezien te hebben!
Toen zij weg waren, ben ik met mijn ouders naar Camden geweest, een alternatieve schilderswijk. Het is voor mij helemaal niet zo ver weg, maar toch was ik er nog niet eerder geweest, en had ik het gevoel dat ik ergens in een ander land was, en niet meer in Londen. Om de 10 meter zat een nieuwe tattoo of piercing shop, of kon je weer wat anders eten. Ik heb nog nooit zoveel verschillende soorten eten bij elkaar gezien! Chinees, Japans, Thais, Marokkaans, Frans, Italiaans, en nog veel meer! Sowieso dat ik daar vaker naar toe ga. Misschien voor een tattoo of piercing..? (GRAPJE MAM, WEES MAAR NIET BANG.) In ieder geval wil ik daar weer heen om goedkoop en anders te eten. Het eten hier in de kantine ben ik wel zat, gelukkig is er in Camden genoeg keus.
Na Camden zijn we weer even naar mijn kamer geweest, waar papa-lief mijn wasbak heeft schoongemaakt. Ik dacht niet dat het mogelijk was, maar mijn wasbak blinkt mooi! 20 jaar of niet, ik blijf toch het kleine meisje van papa en mama.
Toen mijn wasbak mooi schoon was en we alledrie een inzak momentje hadden, besloten we om even snel wat bij de McDonalds te eten (zo vaak komen je ouders niet langs, dus ongezond eten mag dan), en daarna gingen we terug naar het hotel. Daar een filmpje gekeken (The Fast and The Furious, wooohooo!), en daarna lekker gaan slapen. Na drie drukke dagen met de familie, en 6 drukke werkdagen daarvoor was ik best moe.

Op maandag weer op tijd richting Londen gegaan om eens flink geld uit te geven. Sinds ik hier ben heb ik nog geen een keer flink gewinkeld, dus ik en mijn moeder vonden het tijd om eens lekker te gaan winkelen. Arme papa keek of voor zichzelf rond, of stond buiten de deur op ons te wachten. En hij had geen een keer geklaagd, zelfs niet toen ik besloot om mijn make-up te laten doen in Selfridges bij MAC! Uiteraard ook even wat nieuwe make-up gekocht, het was niet alleen even laten verwennen. Mijn make-up laten doen en mezelf trakteren op een nieuwe oogschaduw of lippenstift is ook echt iets wat voor herhaling vatbaar is!
Na het winkelen super snel wat anders aangedaan in mijn kamer, en daarna naar Picadilly Circus gegaan om onze kaarten voor Les Miserables op te halen. Eenmaal de kaarten binnen, naar mijn andere favoriete restaurant gegaan, waar we ook heerlijk hebben gegeten! En toen begon het feest pas echt: naar Les Miserables de musical! Mijn moeder wilde al jarenlang naar deze musical en mij leek hij ook heel gaaf. Voor ons beide kwam er eigenlijk een droom uit. En wat een geweldige musical zeg! Ik ga nog een keer. Als ik goedkope kaartjes kan krijgen, ga ik nog een keer. 's Middags of 's avonds, maakt me niks uit! Ben er nog steeds zo van onder de indruk dat ik sinds maandag al de liedjes van de show in mijn hoofd heb.

Op dinsdag rond de middag afscheid genomen van papa en mama, wat toch wel lastig was. Gelukkig heb ik nu weer wat nieuws om naar uit te kijken: over 30 nachtjes komen broerlief en vriendin langs! KAN NIET WACHTEN! Heb er echt heel veel zin in! Vooral omdat beide erg druk waren/zijn met hun afstuderen, dus ze hebben allebei wel een leuk weekendje weg verdient.
Wat het weerzien van de rest van de familie betreft: ik zie ze sneller weer dan gepland! Ik kan in juli al klaar zijn, in plaats van augustus, wat betekend dat ik dus eerder naar huis kom (tenzij ik besluit om nog op vakantie te gaan naar Manchester, Liverpool, Newcastle, of Brighton. Of een andere stad wat me wel leuk lijkt!).

Woensdag ben ik weer begonnen met werken, wat me best zwaar viel. De laatste 2 weken zie ik er erg tegenop om te gaan werken, en wilde steeds liever naar huis. Ik voel me gewoon nog niet zo erg op mijn gemak soms, omdat ik nog niet alles weet en nog veel moet vragen. Heb mijn begeleider hier op de hoogte gebracht, en hij heeft me weer een flinke oppepper gegeven. Volgens mijn manager doe ik het gewoon heel goed, en loop ik niet achter op de andere stagiaires. Hij was vooral erg blij dat ik nooit tijdens werk klaag over de werkzaamheden en altijd goed mijn best doe. Erg fijn om te horen. Als advies gaf hij dat als er wat is, of als ik iets niet weet, ik hem gewoon moet vragen en dat ik vanaf nu gewoon moet gaan genieten. Ik hoef me volgens hem geen zorgen te maken over het werk, en alles komt wel goed. Ik zie het nu gelukkig weer een stuk positiever in! Beetje jammer is wel dat ik morgen van kwart voor 7 tot 3 uur 's middags telefoondienst heb, en zondag ook. Voordeel is wel dat ik de namiddag nog wat leuks kan doen, en heb dus ook met een klasgenootje van een ander hotel afgesproken. Erg veel zin in!

Het is nu net 10 uur geweest hier en denk dat het tijd is om te gaan slapen... Morgen weer vroeg op!

Tot een volgende keer!

Liefs Liset.

  • 12 April 2014 - 00:00

    Oompie:

    Wat een mooi verhaal. Wij hebben ook genoten en waren ook blij om je weer te zien. Joost heeft bobbyhelm nog steeds op. Goed te horen dat je weer opgepept bent. Enuh met vragen is het nog steeds zo nee heb je, ja kun je krijgen. Enuh domme vragen bestaan niet. Enuh van vragen leer je alleen maar. Enuh nu stop ik.

    Groetjes,
    Oompje ;)

  • 14 April 2014 - 21:10

    Luuk:

    Hey dochter lief,

    Wat kan jij mooi schrijven zeg. Dat heb je vast van mij want je moeder kan het ook nog steeds, en ik minder.
    Het was gaaf om jou in Londen te bezoeken en heb ook echt genoten van alles, zelfs het shoppen omdat jij er erg van genoot. Ik kan niet wachten op een nieuw verhaal. Hou de wastafel schoon en geniet nog van alle dingen en bezoeken die nog gaan komen. Hoe was het om Les Miserables liedjes in de buiten lucht te horen?
    Groet'n oen Va

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Hoi! Ik ben Liset, studente Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs te Saxion Deventer. Tijdens mijn opleiding moet ik minstens 1 stage in het buitenland volgen, maar ik ben van plan om zo veel mogelijk naar het buitenland te gaan. Ik bedoel, als je de kans krijgt, dan waarom niet? Tijdens mijn stage(s) in het buitenland hou ik verslagen bij, zodat ik iedereen op het thuisfront op de hoogte kan houden, en het is leuk om alles nog eens terug te kunnen lezen. Veel plezier bij het lezen van mijn verhalen!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1694
Totaal aantal bezoekers 9310

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Augustus 2014

Londen

Landen bezocht: