The Wanted Concert! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liset Espeldoorn - WaarBenJij.nu The Wanted Concert! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liset Espeldoorn - WaarBenJij.nu

The Wanted Concert!

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

02 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi hoi!

Weer eens tijd voor een verslag lijkt me, gezien de omstandigheden.
Werk gaat z'n gangetje, ik doe nu weer dagdiensten, al moet ik qua eten nog wel wennen aan het ritme. Ik slaap prima 's nachts, en ik blijf overdag goed wakker, maar ik heb geen hongergevoel meer. Ik ben gewend aan weinig eten overdag (denk aan een pakje crackers en een broodje), en 's nachts een bord warm eten en wat snacks. Nu moet ik mezelf weer aanwennen om te ontbijten, te lunchen, en 's avonds wat te eten, maar dat is soms lastig als je totaal geen honger hebt. Daarnaast ben ik het kantine voedsel hier nu al zat. Het is altijd pasta, rijst, kip, zalm, en gebakken aardappels met schil. Elke vrijdag hebben ze standaard Fish 'n Chips, wat wel te eten is, maar zoals alles hier druipt dat van het vet. Misschien dat ik daarom ook geen honger meer heb: alles is hier vet.
Maar goed, ik ben nu dus weer terug op dagdiensten, al weet ik niet wat ik liever heb. Nachtdiensten zijn altijd wel chill (als je met de juiste managers werkt), terwijl dagdiensten vaak stresvoller zijn. Bij dagdiensten heb je een sociaal leven, bij nachtdiensten niet. Wat beide diensten gemeen hebben is dat bij beide het werk altijd hetzelfde is, en ik het niet zo leuk vind als ik eerst had gedacht. Ik hoop dat ik het volhoudt, ik heb nog 4 maanden te gaan, wat betekent dat ik al 2 maanden gehad heb. Ging best snel dacht ik zo! We zullen het wel zien hoe het verder gaat...

Dat was even een korte update over het werk. Nu volgt er een waarschuwing: als je The Wanted niet leuk vind of niet geinteresseerd bent in de avonturen van een echte fan, lees dan vooral niet verder. ;)
Nu komt het leuke deel van het verslag, yaay!

Als je me een beetje kent, weet je dat ik de Britse band The Wanted wel leuk vind. Als je me heel goed kent, dan weet je dat ik nu al bijna 3 jaar fan van hun ben, en dus graag naar hun concerten ga (Engeland, Nederland, maakt niet uit), en dat ik de bandleden al een aantal keer heb ontmoet. Een paar maanden geleden kwamen ze met het nieuws dat ze een pauze in wilden lassen en dat hun tour de laatste zal zijn voor wie weet hoe lang. Gelukkig had ik daarvoor al goeie kaarten gekocht zodat ik samen met een vriendin naar hun concert in Londen kon gaan. En dat concert was afgelopen donderdag! Nog een waarschuwing: hier volgt een uitgebreid verslag over de dag van het concert. En dan bedoel ik ook echt heel uitgebreid.

's Ochtends om tien over acht stond ik op de hoek van Hyde Park te wachten op de bus die me naar Luton Airport zou brengen, zodat ik Laura op kon halen. Na een uur in de bus kwam ik daar eindelijk aan. Ik zat nauwelijks met mijn kop thee, en toen kwam Laura al door de deur. Perfect getimed dus! Samen weer ruim een uur in de bus terug richting het hotel, waar we een extra bed moesten regelen voor in mijn kamer. Dat ga ik dus ook nooit meer doen! Eerst was housekeeping te druk, daarna teruggekomen om het nog eens te vragen, bleek dat ze nergens vanaf wisten. Gelukkig ben ik altijd vriendelijk naar de kantoormedewerkster (ze is een heel oud vrouwtje, en ze woont ook hier in het hotel, al 32 jaar), en zij wilde ons wel helpen. Dus Laura en ik weer naar mijn kamer om te wachten op het bed. Kwamen twee mannen van housekeeping, en zeiden ze dat het bed niet in mijn kamer pastte, dus moesten ze eerst mijn kast helemaal verplaatsen en daarna kon het bed er pas in. Toen dat eenmaal geregeld was (na zo'n 2 uur) besloten we om Londen in te gaan. Na rondslenteren op Oxford Street besloten we om terug te gaan naar mijn kamer om ons klaar te maken voor het concert. Eenmaal omgekleed gingen we naar de McDonald's om even wat te eten. Daarna de metro ingestapt om naar de O2 Arena te gaan. Daar aangekomen stonden we letterlijk te trillen van de spanning. Ik wist dat we goede plaatsen hadden, dus wij moesten via de priority ingang naar binnen. Na lang zoeken hadden we het gevonden en konden we zonder problemen naar binnen. Eenmaal binnen was het nog even zoeken naar onze plekken. Gelukkig werden we naar onze plaatsen begeleid, en tot onze verbazing liepen we steeds verder naar het podium toe. Ik wist dat we vrij vooraan zouden zitten, maar ik had geen idee hoe ver vooraan totdat we daar uiteindelijk waren!
Maar goed, om half 8 begonnen de voorprogramma's. Eerst kwam Elyar Fox (geen idee wie het was, maar oke). Hij was wel oke, maar niet echt mijn smaak. Misschien als ik 14 was geweest had ik 'm wel leuk gevonden. Daarna kwamen The Vamps, een band met de gemiddelde leeftijd van 17 jaar. En ik moet toegeven: ze waren best goed! Maar ik kwam niet voor de voorprogramma's.

Om 9 uur precies begon The Wanted. Ze openden met het nummer Gold Forever, en uiteraard heb ik alles gefilmd. Je kan de opening bekijken als je op de volgende link klikt: https://www.youtube.com/watch?v=OEWMC2J0YbU Ook als je geen fan bent, het is de moeite waard om te kijken!
Het hoogtepunt van de avond was toch wel dat Laura en ik gewoon aan het meezingen en aan het dansen waren, toen een van de jongens, Jay, naar mij wees en op zijn hoofd tikte, en vervolgens weer naar mij wees, om aan te geven dat hij mij zag en mij herinnerde. Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen hoe ik reageerde.
Helaas eindigde het concert veel te snel, en begonnen ze met laatste nummer. Nou ja, laatste... Daarna kwamen nog 2 verzoeknummers. Die heb ik niet gefilmd, maar het 'laatste' nummer wel. Als je begrijpt wat ik bedoel... Die kan je hier zien: https://www.youtube.com/watch?v=Be6OwpbbId4
Iedereen in het publiek was bij de allerlaatste nummers heel emotioneel (Laura en ik waren keihard aan het janken. Standaard.), maar niemand was zo emotioneel als de bandleden zelf. Alle 5 stonden ze met hun armen om elkaar heen en deden geen moeite om hun tranen te verbergen. Afscheid nemen doet toch wel pijn dan...

Ondanks dat het hun laatste tour is heb ik een geweldige avond gehad! Ik hoop echt dat ze weer terugkomen na hun pauze. Ze zijn gewoon zo goed live en ze zijn ook hele leuke jongens, het zou zonde zijn om helemaal te stoppen...

Goed, ik denk dat dit wel weer genoeg was... Ik was van plan om nog een filmpje te maken met een aantal clips van de voorprogramma's en het concert, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad. En daar heb ik de komende dagen ook geen tijd voor, want dan komen mijn ouders, opa, oma, oom, tante en neefje langs voor mijn verjaardag! Ik kan niet wachten! Maar het filmpje hou je dus nog tegoed...

Tot de volgende keer!

Liefs Liset

  • 02 April 2014 - 16:32

    De Heer N. Espeldoorn:

    Dag zuuuuuuussss!

    Mooi dat je het leuk hebt gehad bij The Wanted. Aangezien het hun laatste optreden was waren ze vast blij dat je er was gekomen! Kan mij ook goed indenken dat het na afloop een behoorlijk oorlogsgebied was waarbij de donder en vooral de bliksem niet mocht ontbreken. Wat ik erg leuk vond aan je verhaal tijdens Skype was dat ze naar jullie wezen in het publiek en jou had gevonden en aankeken. Zal vast een latertje zijn geworden waarop je de volgende ochtend liep als Rihanna en achter de zon aan joeg.

    Veel plezier alvast aankomend weekend en tot gauw ;)

    Liefs, broer Nick

    P.s. afstuderen ingeleverd. Zodra goedgekeurd is plannen we een weekend Londen!

  • 02 April 2014 - 20:21

    Oompie:

    Hè Liset,
    Cool concert. weer als groupie gedragen hahaha. Wij zijn er klaar voor om bij je langs te komen. En niet vergeten gebak te bestellen. Wij hebben er zin.


    Ps. Joost heeft zijn zwemdiploma gehaald, de kanjer

    Groet en knuffel,
    Luc

  • 05 April 2014 - 19:27

    Ans Van Harten:

    Hoi Liset,

    Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat een spektakel moet dat geweest zijn, het optreden v.d. Wanted. Jammer dat dit voorlopig het laatste optreden was, maar ja, je weet maar nooit.
    Ik ben net terug van een regenachtig, mistig, stormachtig en zonnig Madeira.
    Geweldig eiland, maar ik denk dat we een beetje te vroeg waren, wat weer aanging.
    Lieve Liset, ik wens je ontzettend veel plezier in Londen met de familie.

    Liefs en groetjes aan allemaal,

    Ans
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Hoi! Ik ben Liset, studente Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs te Saxion Deventer. Tijdens mijn opleiding moet ik minstens 1 stage in het buitenland volgen, maar ik ben van plan om zo veel mogelijk naar het buitenland te gaan. Ik bedoel, als je de kans krijgt, dan waarom niet? Tijdens mijn stage(s) in het buitenland hou ik verslagen bij, zodat ik iedereen op het thuisfront op de hoogte kan houden, en het is leuk om alles nog eens terug te kunnen lezen. Veel plezier bij het lezen van mijn verhalen!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 9308

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Augustus 2014

Londen

Landen bezocht: