Bezoek en St. Paddy's Day - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liset Espeldoorn - WaarBenJij.nu Bezoek en St. Paddy's Day - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liset Espeldoorn - WaarBenJij.nu

Bezoek en St. Paddy's Day

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

22 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello hello!

Het is alweer ruim een week geleden sinds mijn laatste verslag, dus ik vond het tijd om even wat van me te laten horen.

De vorige keer schreef ik dat mijn moeder en tante langs zouden komen. Vorige week waren ze hier, en dat was zo gezellig! Vrijdagavond had ik ze van King's Cross station opgehaald, en dat was net zoals je ziet in een film: Eerst kon ik ze niet vinden (de underground heeft meerdere uitgangen!), maar toen ik ze uiteindelijk zag staan rende ik natuurlijk als een malle op ze af en vloog mijn moeder om de nek. En oke, ik geef toe, er waren een paar traantjes gevallen, maar dat waren allemaal happy tears.
Daarna heb ik ze meegenomen naar het hotel en mijn kamer laten zien, om vervolgens door te gaan naar de pub om een glas wijn te drinken. Dat was super gezellig, maar heel kort omdat we allemaal moe waren. Ik was met ze meegelopen naar het dichtstbijzijnde metro station en had uitgelegd hoe ze terug naar King's Cross moesten. En mijn moeder en tante zouden mijn moeder en tante niet zijn als ze niet de verkeerde metro hadden gepakt. Ik had nog zo gezegd: kijk op de borden, dan weet je in welke metro je moet stappen. Wat zeiden ze zaterdagochtend? "Er kwam een metro aan en daar zijn we maar ingestapt. We hadden niet op de borden gekeken." Juist... Gelukkig hadden ze dat snel door en konden ze terug naar het hotel, voor een kort nachtje na een lange dag in de bus.

Op zaterdag (na 3 uurtjes slaap, stom nachtdiensten ritme) moest ik ook al vroeg mijn bed uit. Ik kon namelijk mee tijdens de bustoer door Londen. Zelf had ik nog geen tijd gehad om alle hoogtepunten even te bekijken, dus het was erg leuk dat het op deze manier kon. Na Buckingham Palace, Westminster Abbey, Big Ben, Tower of London en de Tower Bridge gezien te hebben, konden we bij de Westmister Abbey uitstappen, en zijn we naar Trafalgar Square gelopen. Vanaf daar door naar Leicester Square, waar we de M&M winkel hebben bezocht. Wat een winkel! Wat een snoep! Wat een merk! Je zou denken dat daar alleen de M&M's zijn die je kunt eten, maar niets is minder waar. Er is kleding, er is speelgoed, er is van alles, en overal staat iets van M&M op. Heel bizar om te zien, maar ook super gaaf! Vervolgens doorgelopen naar Picadilly Circus en Regent Street, om Hamley's even te bekijken. Ik voel me daar echt even weer een klein kind als ik daar ben!
Na een enorme kop koffie (ha. ha. Niet dus!) en thee (die was wel normale grote, lucky me!), zijn we Oxford Street opgegaan. Na een snelle hap bij de McDonald's en een tussenstop bij Primark, zijn we naar Sainsbury's gegaan om wat eten en drinken te halen, zodat we naar Hyde Park konden gaan. Het weer was prachtig! Jammer genoeg is het nu niet meer zo lekker warm... Maar goed, na van de zon te hebben genoten zijn we via Covent Garden richting Tower Bridge gegaan, waar we gingen eten bij een heerlijk Italiaans restaurant met uitzicht op de Tower Bridge. Natuurlijk was het eerst onvindbaar, maar na rondvragen zijn we er uiteindelijk gekomen. Het uitzicht was het rondlopen en zoeken meer dan waard! Bekijk vooral de toegevoegde foto's zou ik zeggen.

Helaas moesten we na het eten afscheid nemen en ben ik meegegaan naar King's Cross om ze op de trein te zetten. Na een emotioneel afscheid (waarvan de meeste tranen kwamen door vermoeidheid. 7 nachtdiensten, 3 uur slaap en 12 uur lang door Londen lopen is erg zwaar), ben ik teruggegaan naar mijn kamer. Ik was meteen mijn bed ingedoken, omdat ik doodop was en op zondag had ik met de meiden afgesproken om naar de parade gegaan om St. Patrick's Day te vieren. Of zoals de meesten het noemen: St. Paddy's Day. De parade hadden we gemist, maar op Trafalgar Square was alles afgezet en was het een mini festival. Het was echt super gezellig, maar ook echt heel erg druk! Het weer was ook heerlijk, dus besloten we om naar een supermarkt te gaan om wat te drinken te halen, zodat we de rest van de dag van de zon konden genieten in St. James' Park.

Afgelopen weekend was mijn leukste weekend tot nu toe, al was gisteren ook erg gezellig. Nadat ik eerst had bijgeslapen (of een poging gedaan tot bijslapen) van een week nachtdiensten, ben ik met een paar meiden naar de pub geweest, en daarna door naar de stam club van al het personeel. Het was echt heel gezellig!
Vandaag even rustig aan gedaan. Voel me de laatste paar dagen behoorlijk verkouden, en hoeveel of weinig ik ook slaap, ik blijf moe. Gelukkig heb ik morgen mijn laatste nachtdienst en begin ik maandag weer met dagdiensten. Ben benieuwd hoe die zullen gaan, na 4 weken 's nachts weinig doen en pizza eten. Vast een stuk gezonder, al weet je het natuurlijk nooit met het eten hier...

Dit lijkt me wel weer genoeg voor 1 verslag... Tot de volgende keer!

Liefs Liset

p.s. nog maar 13 nachtjes tot mijn ouders, opa en oma, oom, tante en neefje komen! Jammer dat Nick niet mee kan door school, maar ik ben stiekem wel een hele trotse zus. Kan niet wachten tot hij wel komt!

  • 23 Maart 2014 - 10:18

    Luuk Espeldoorn:

    Hey Liset,
    Super gaaf om de verslagen te lezen.
    Ik hoop dat je nu een paar weken met reggel maat krijgt w.b.t. met het werk en sociale leven.
    Dat je ook weer eens wat vaker 's avonds en in de weekenden met de groep / vrienden / collega's nog meer Londen kunt gaan ontdekken.
    Volgens mij nog 11 nachtjes slapen en zien we elkaar op donderdagavond de 3e April, in Londen.

    Groet'n xxxx,

    Oen Va

  • 23 Maart 2014 - 12:17

    Nick:

    Hi Sisssssss!!!

    Always good to read how you are spending your time in London. Your writing makes me want to go there immediately! Unfortunately it has to wait until I finish my graduating. But on the other hand, the time we will have in London is going to be so much better when I don’t have the pressure of writing my stupid report. Same for Mireille. And don’t worry, it won’t take long before we come over. Take care and enjoy your time with the family! And speak soon on Skype, okay? And say hi to your pet (read; mouse)!!

    Loads of love,

    Nick a.k.a. best bro evaaaahh and of course Mireille.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Hoi! Ik ben Liset, studente Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs te Saxion Deventer. Tijdens mijn opleiding moet ik minstens 1 stage in het buitenland volgen, maar ik ben van plan om zo veel mogelijk naar het buitenland te gaan. Ik bedoel, als je de kans krijgt, dan waarom niet? Tijdens mijn stage(s) in het buitenland hou ik verslagen bij, zodat ik iedereen op het thuisfront op de hoogte kan houden, en het is leuk om alles nog eens terug te kunnen lezen. Veel plezier bij het lezen van mijn verhalen!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 9309

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Augustus 2014

Londen

Landen bezocht: