Even een update. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liset Espeldoorn - WaarBenJij.nu Even een update. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Liset Espeldoorn - WaarBenJij.nu

Even een update.

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

05 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hiyaaaaa!

Na drie dagen leek het me wel weer tijd voor een korte update. Mijzelf kennende zal dit wel weer langer worden dan eerst mijn bedoeling was, maar ja, deal with it. Ik zal beginnen bij afgelopen maandag.
Maandag was echt een prut dag. Dat was onze eerste dag en meteen echt een ramp. Deze week is het de bedoeling dat ik de hele week training heb, maar op de eerste beste dag was de trainster ziek. De receptie manager had ons wel vriendelijk ontvangen en een kleine rondleiding gegeven, maar daarna werden we met een Welcome Pack in een klein hokje gezet waar we maar naar een andere receptie manager moesten luisteren terwijl hij met ons dat boekje doorliep. Het was echt verschrikkelijk saai, en ook geen wonder dat de eerste dag eindigde in een hoop tranen. Gelukkig zijn er twee meiden die hier een week langer zitten, en die hebben me meegenomen naar een restaurantje een eind verderop. Een lekker bord eten, en skypen met papa en mama deed wonderen. Gister ging het namelijk stukken beter!

Gisteren was de trainster wel aanwezig, en kregen we ook fire training. Dat was een soort voorlichting over de veiligheid in het hotel, en kregen we te zien waar alle nooduitgangen waren. De security manager vond zichzelf wel heel belangrijk, want hij zei nogal vaak dat hij een militaire achtergrond had, en dat als we iets niet zouden doen, we allemaal dood zouden gaan. Fijn. Heel fijn. Ook liet hij ons zien waar we belangrijke mededelingen over security konden vinden. De afbeeldingen die daarbij waren opgehangen waren ook erg fijn om te zien. NIET DUS. Ik denk niet dat ik erg vaak op dat bord zal kijken, alleen al zodat ik die afbeeldingen niet hoef te zien. 's Avonds nog even kunnen skypen met Nick, wat ook erg leuk was. Eigenlijk bestond dat meer uit een 'Hoi, hoe is het? Nog wat te vertellen? Nee? Oke' - gesprek, en veel gekke bekken getrokken naar elkaar. Als iemand ons toen had gezien, had die vast duidelijk kunnen zien dat we echt typisch broer en zus zijn.

Kijk, ik dwaal alweer af. Vandaag ben ik begonnen met het meegaan naar de 10 o'clock meeting (na een uurtje herhaling van gisteren). De 10 o'clock meeting is dagelijks waarin alle HOD's (head of department) samenkomen om zaken van de vorige dag en de dag zelf door te nemen. Iedereen was heel aardig, en ik, Paulina en haar kamergenootje Josephine werden heel hartelijk ontvangen. Serieus, iedereen is hier super aardig! Na de meeting heb ik samen met Paulina en Josephine training gehad in het boekingsysteem van het hotel. Je moet op zo ontzettend veel dingen letten! Nationaliteit, paspoortnummer (als ze niet uit de UK komen), creditcard nummer, special needs, kamertype, VIP, betaalmiddelen, etc. Het is zo ingewikkeld allemaal, ik ben me echt aan het afvragen of het me ooit zal lukken! Gelukkig heeft onze trainster er vol vertrouwen in, dus dan moet het wel goed komen... Hoop ik.

Het is nu bijna 8 uur hier, maar desondanks ben ik echt doodop. Ik ga maar vroeg slapen vanavond, want we hebben morgen en vrijdag weer training. Ik kan nu al niet wachten tot het weekend! Een stagiaire die hier nu al een half jaar zit en nog tot juni door moet, zei dat we gewoon naar de weekenden of vrije dagen moeten uitkijken als we het even niet meer zien zitten. Deze week lijkt echt een eeuwigheid te duren, dus ik zit constant naar zaterdag uit te kijken. Dan kan ik eindelijk de stad gaan verkennen en -als mijn budget dat toe laat- lekker winkelen. Ik heb al zoveel leuke dingen gezien, maar geen idee hoe ik dat in mijn kleine kastjes stop, en hoe ik dat mee naar huis wil nemen!

Dat was het voor nu... Tot de volgende keer!

Liefs Liset.

p.s. ik heb tijdens de reis nog wat gefilmd en in 1 filmpje gestopt (woah ik word nog eens creatief, bel de krant!). Dat filmpje is te zien als je op de volgende link klikt: http://youtu.be/xNgmr5f-vxU (als die het doet natuurlijk. Zo technisch ben ik nou ook weer niet). x

  • 05 Februari 2014 - 21:13

    De Liefste Broer Ooit:

    Jo zus!!

    Wat een verhaal al weer. Je schrijft in ieder geval meer dan je praat tijdens Skype :P
    Mooi dat je het naar je zin hebt dat je het goed kunt vinden met de meiden daar.

    Veel succes en plezier in London en geniet er van. We Skypen binnenkort maar weer eens.

    Liefs,

    Nick

  • 05 Februari 2014 - 21:18

    Luuk:

    Hey Liset
    Mooi verhaal hoor. en wat een mooi filmpje. Je kan altijd nog regisseur worden.
    XXX Oen Va

  • 05 Februari 2014 - 22:08

    Luc:

    Wat een mooi filmpie. Je hebt dus veel meer talenten. Schrijven kun je al en docus maken klasse.

    Groet luc

  • 06 Februari 2014 - 20:58

    Opa En Oma:

    Lieve Liset,
    Wat een mooi verhaal, wat kun je leuk vertellen!
    Fijn om te lezen dat het per dag beter wordt. Gelukkig is het gauw weekend, nog 1 dagje werken. We zien elkaar gauw op FaceTime.

    Liefs, opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Hoi! Ik ben Liset, studente Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs te Saxion Deventer. Tijdens mijn opleiding moet ik minstens 1 stage in het buitenland volgen, maar ik ben van plan om zo veel mogelijk naar het buitenland te gaan. Ik bedoel, als je de kans krijgt, dan waarom niet? Tijdens mijn stage(s) in het buitenland hou ik verslagen bij, zodat ik iedereen op het thuisfront op de hoogte kan houden, en het is leuk om alles nog eens terug te kunnen lezen. Veel plezier bij het lezen van mijn verhalen!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 9306

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Augustus 2014

Londen

Landen bezocht: